سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزاران سؤال

93717
نظر

رمان «ازدواج ناشیانه»

نوشته آن تایلر 

متن روان و عبارات ساده، مخاطب را به راحتی برای خواندن کتاب، همراه خود میبرد. ازدواج ناشیانه داستان آدمهایی است که پس از فراز و نشیب زندگی، پیر میشوند و جامعه ای که به مرور تغییر میکند و از سادگی به پیچیدگی شهرهای مدرن کنونی میرسد.

ترجمه اختر اعتمادی

انتشارات نیماژ

366صفحه،

قیمت 39000تومان

تیراژ 1100


نظر

آقای ملکوتی از شاگردان امام در این‌باره می‌گوید:

«تنها کسی که می‌دیدیم از آن فن ویژ? خود در فقه و اصول استفاده نمی‌کند، مرحوم آیت الله خمینی بود. ایشان استاد فلسف? ما هم بود. ما در خدمت ایشان فلسفه می‌خواندیم؛ اما در اصول و نیز فقه گویا با فلسفه بیگانه بود. ایشان خلط نمی‌کرد. این خیلی مهم است که کسی در فنون متعدد دستی داشته باشد؛ اما آنها را با هم نیامیزد و قاطی نکند... (جایگاه‌شناسی علم اصول، ص360)


نظر

جایزه ابوالحسن نجفی

 

ویژه مترجمان

سومین دوره: 1397

 

برندگان دوره های قبل

آبتین گلکار با ترجمه‌ رمان «آشیانه‌ اشراف»

محمد همتی با ترجمه رمان «مارش رادتسکی»

 

 

برندگان سومین دوره

  احمد اخوت برای ترجمه «اسب‌ها و آدم‌ها»، نوشته‌ ویلیام فاکنر

 زینب یونسی برای ترجمه «زلیخا»، نوشته‌ گوزل یاخینا

 

نامزدهای سومین دوره این جایزه

«اسب‌ها و آدم‌ها»، نوشته‌ ویلیام فاکنر،  ترجمه ‌ احمد اخوت، نشر افق

«سحابی خرچنگ»، نوشته‌ اریک شوویار، ترجمه‌ مژگان حسینی‌روزبهانی، انتشارات ققنوس

«سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»، نوشته‌ رومن پوئر تولاس، ترجمه‌ ابوالفضل الله‌دادی، انتشارات ققنوس

«زلیخا»، نوشته‌ گوزل یاخینا، ترجمه‌ زینب یونسی، انتشارات نیلوفر

«خرگوش و مارهای بوآ»، نوشته‌ فاضل اسکندر، ترجمه‌ آبتین گلکار، نشر افق

 

هیات داوران

منوچهر بدیعی، ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی‌همدانی، موسی اسوار، سعید رضوانی


نظر

هدف انسان از استدلال‏های خود، یا کشف حقیقت است(برهان)؛ یا به زانو درآوردن طرف مقابل و صرفاً مجاب کردن وی است(جدل)؛ یا اقناع ذهن او برای انجام یا ترک کاری است(خطابه)؛ یا این‏که هدف، گمراه‏کردن مخاطب است(سفسطه یا مغالطه)؛ و یا صرفاً بازی‏کردن با خیال و احساسات طرف مقابل است تا امر زشتی را در خیال او زیبا و یا امر زیبایی را در نظرش زشت و یا امر زیبایی را زیباتر و زشتی را زشت‏تر جلوه دهد(شعر).


نظر

«برهان خلف»:

گاه باید با فرض صحت نقیض مدعا، ثابت کند که نقیض مدعا، ملازم با خلاف پیش‌فرض مسئله است و از این طریق، صحت مدعا را ثابت کند.

«برهان سبر و تقسیم»:

فرد باید تمام احتمالات را رد کند تا حقانیت احتمال باقی‌مانده ثابت شود.


نظر

چقدر خوبه به عنوان یه مسلمان #معانی#سوره_های#قرآن رو بدونیم


1- فاتحه:point_left:گشاینده
2- بقره:point_left:گاو ماده
3- آل عمران:point_left:خانواده حضرت عمران علیه السلام
4- نساء:point_left:زنان
5- مائده:point_left:سفره و خوان غذا
6- انعام:point_left:احشام و چهار پایان
7- اعراف:point_left:جائى است میان بهشت و جهنم
8- انفال:point_left:منابع و ثروت هاى عمومى در طبیعت
9- توبه:point_left:بازگشت
10- یونس:point_left:نام یکى از پیامبران
11- هود:point_left:نام یکى از پیامبران
12- یوسف:point_left:نام یکى از پیامبران
13- رعد:point_left:غرش آسمان و ابر
14- ابراهیم:point_left:نام یکى از انبیاء
15- حجر:point_left:نام سرزمین قوم ثمود
16- نحل:point_left:زنبور عسل
17- اسراء:point_left:حرکت شبانه
18- کهف:point_left:غار
19- مریم:point_left:مادر حضرت عیسى
20- طه:point_left:رمزى است خطاب به پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم
21- انبیاء:point_left:پیامبران
22- حجّ:point_left:قصد و آهنگ و نام یکى از عبادات اسلامى که از فروع دین است
23- مؤمنون:point_left:ایمان آوردگان
24- نور:point_left:روشنایی و روشنی
25- فرقان:point_left:جدا کننده
26- شعراء:point_left:شاعران
27- نمل:point_left:مورچه
28- قصص:point_left:قصّه
29- عنکبوت:point_left:نوعی حشره
30- روم:point_left:نام کشورى است
31- لقمان:point_left:نام مردی حکیم که اصلش حبشی بوده و در روزگار داود می زیسته است
32- سجده:point_left:سجده کردن
33- احزاب:point_left:حزب ها و گروه ها
34- سبا:point_left:نام شهری که بلقیس دختر هدهاد در کشور یمن، پادشاه آن بود. او به عقد حضرت سلیمان علیه السلام در آمد
35- فاطر:point_left:شکافنده، پدید آورنده
36- یس:point_left:از حروف رمز قرآن و خطاب به پیامبر
37- صافّات:point_left:به صفّ کشیده ها
38- ص:point_left:از حروف مقطع رمز
39- زمر:point_left:جمع زمره: گروه ها و دسته ها
40- مؤمن:point_left:ایمان آورنده
41- فصّلت:point_left:بخش بخش و فصل فصل شده
42- شورى:point_left:مشورت و هم فکرى و نظر خواهى
43- زخرف:point_left:زینت و زیور
44- دُخان:point_left:دود
45- جاثیه:point_left:به زانو افتاده
46- احقاف:point_left:نام سرزمین قوم عاد در نزدیکى یمن
47- محمّد:point_left:صلی الله عیله وسلم[نام پیامبر بزرگ اسلام
48- فتح:point_left:پیروزى
49- حجرات:point_left:حجره ها و اطاق ها
50- ق:point_left:از حروف رمز اوائل سوره ها
51- ذاریات:point_left:پراکنده کنندگان
52- طور:point_left:نام کوهی که حضرت موسی برای مناجات با خدا به آنجا رفت
53- نجم:point_left:ستاره
54- قمر:point_left:ماه
55- رحمن:point_left:بخشنده
56- واقعه:point_left:پیش آمد، حادثه
57- حدید:point_left:آهن
58- مجادله:point_left:گفت و گو و جَدَل
59- حشر:point_left:بیرون آمدن، بر انگیخته شدن
60- ممتحنه:point_left:زن امتحان شده
61- صفّ:point_left:ردیف و صفّ
62- جمعه:point_left:یکی ازایام هفته
63- منافقون:point_left:دو چهره ها
64- تغابن:point_left:گول خوردگى و حسرت و خسران
65- طلاق:point_left:رها ساختن و طلاق دادن زن
66- تحریم:point_left:حرام و ممنوع ساختن
67- ملک:point_left:فرمانروائى
68- قلم:point_left:وسیله نوشتن
69- حاقّه:point_left:آن چه سزاوار و مسلم و حقّ است
70- معارج :point_left:نردبان ها، رتبه هاى بالا برنده
71- نوح:point_left:از پیامبران بزرگ
72- جن:point_left:موجودى نامرئى با ویژگیهائى عجیب
73- مزمّل:point_left:گلیم به خود پیچیده
74- مدثّر:point_left:جامه به خود پیچیده
75- قیامت:point_left:برخاستن
76- دهر:point_left:روزگار، دوران
77- مرسلات:point_left:فرستاده شده ها
78- نبا:point_left:خبر
79- نازعات:point_left:آنها که از روى قوت مى کشند
80- عبس:point_left:چهره در هم کشید
81- تکویر:point_left: هم پیچیده شدن
82- انفطار:point_left:شکافته شدن
83- مطففین:point_left:کم فروشان
84- انشقاق:point_left:دو شقه شدن و شکاف برداشتن
85- بروج:point_left:برج ها
86- طارق:point_left:ستاره ظاهر شونده
87- اعلى:point_left:برتر
88- غاشیه:point_left:فرا گیرنده
89- فجر:point_left:سپیده دم
90- بلد:point_left:شهر
91- شمس:point_left:خورشید
92- لیل:point_left:شب
93- ضحى:point_left:نور و روشنائى
94- انشراح:point_left:گشاده شدن، وسیع شدن
95- تین:point_left:انجیر
96- علق:point_left:خون بسته، زالو، کرم
97- قدر:point_left:اندازه، سنجش، ارزش
98- بیّنه:point_left:دلیل روشن و حجت آشکار
99- زلزال:point_left:لرزش و زلزله
100- العادیات :point_left:دوندگان
101- قارعه:point_left:کوبنده
102- تکاثر:point_left:افتخار به زیادى ثروت و عزّت
103- عصر:point_left:زمان، بعد از ظهر، فشار و ...
104- همزه:point_left:عیب جو و طعنه زن
105- فیل:point_left:نوعی حیوان
106- ایلاف:point_left:الفت دادن
107- ماعون:point_left:ظرف غذا
108- کوثر:point_left:خیر فراوان
109- کافرون:point_left:کافرها
110- نصر:point_left:یارى
111- تبّت:point_left:شکسته باد
112- اخلاص :point_left:خالص کردن
113- فلق :point_left:صبح
114- ناس:point_left:مردم


نظر

??می‏گویند: چرا کربلا؟ چرا هر ساله اربعین؟ چرا حج؟ چرا تکرار حج؟

دوست عزیز، آیا شما نوروز را هر ساله، جشن نمی‏گیری؟ آیا هر سال برای آن خرج نمی‌کنی؟ آیا هر سال، مسافرت نوروزی نمی‌‌روی؟ آیا برای حافظ و مولوی، همایش نمی‌گیرید و هزینه نمی‌کنید؟

مذهبی‌ها هم برنامه‌های سالانه‌ای دارند. چرا مراسم و سفر اربعین برای شما سخت می‏آید؛ درحالی‌که شما هم طبق مرام و عقیده خود، مراسم و سفرهای هر ساله مثل نوروز دارید. 

??می‏گویند: چرا هزینه برای اربعین؟ چرا برای فقرا خرج نمی‏کنید؟

دوست عزیز، همین را درباره سفرهای توریستی به ترکیه، آنتالیا، ایتالیا و... بگو. چرا هزینه آن‌ها را به فقیران نمی‌دهید؟ 

??مقایسه بین سفرهای سیاحتی و تفریحی

دوست عزیز، هزینه و تعداد سفرهای مذهبی بسیار کمتر از تعداد و هزینه سفرهای تفریحی است؛ شما ارمنستان را می‏پسندی، یکی هم کربلا را دوست دارد؛ چرا مسافرت‌های خودتان را درست می‌دانید و سفر دیگران را غلط؟

دوست عزیز، آن زمان که دلار گران شد، مدتی ارز مسافرتی به همه سفرها تعلق می‌گرفت، جز سفر کربلا و مکه! طوری شد که اگر آنتالیا و تایلند می‌رفتند، با ارز مسافرتی دولتی، می‌رفتند و برمی‌گشتند و تازه مبلغی هم از فروش دلارهای مسافرتی برایشان می‏ماند؛ یعنی سفرشان رایگان می‌شد! چرا آنجا اعتراض نمی‌کردی که ارز کشور به جیب تایلند و ... می‌رود؟ حالا که نوبت به امام حسین(ع) رسید، آسمان تپید؟

??اگر می‌خواهید فقیران کشور، کاهش یابد، از افرادی حمایت کنید که ارزش پول کشور را بالا ببرند و از هزینه‌های زندگی، کم کنند.

??اگر مسأله، نژادپرستی است، توجه کنید که دبی هم کشوری عربی است؛ چرا برای سفر به دبی، ایرادی نمی‌گیرید؟

??یک نکته: بسیاری از زائران، فقیرانی هستند که برای رفتن به کربلا، قرض می‌کنند؛عشق برای آن‌ها مهم‌تر از چیزهای دیگر است.


نظر

ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری: ابوالفضل زرویی نصرآباد، هرگز آثار سطحی، تولید نکرد. او نیاز به معرفی نداشت. هرکسی با ادبیات خصوصا طنز سروکار داشت، او را می‌شناخت. چون در بعضی از حرکت‌هایی که در حوزه کار خودش انجام داد منحصر به فرد بود و کارهایش نفر دومی نداشت.